Ahrend Sample Materialen

Concept – Art direction – Realisatie

ahrend_logo_payoff

Met de propositie Humanising_Spaces wil Ahrend – producent van kantoormeubelen – de mens in de werkomgeving duidelijker centraal stellen. De dynamiek van de werkomgeving vormt daarbij de basis; welke mensen acteren er, welke processen spelen zich er af, welke uitstraling is gewenst en wat is de meest efficiënte inrichting?

Om het verkooptraject met klanten beter te kunnen ondersteunen – daar waar het gaat om de uitstraling – is in dit project voor Ahrend een nieuw concept ontwikkeld om materialen en kleuren te presenteren. Niet langer worden standaard stalenkaarten van toeleveranciers gebruikt maar zijn sfeerbeelden van eigentijdse interieurstijlen het uitgangspunt. Als vast staat welke interieurstijl de klant wenst, worden de specifieke stof, bladafwerking en/of lakkleur voor elk product gekozen met behulp van stalenkaarten die gerangschikt zijn op kleur en textuur. Een bijkomend voordeel van deze aanpak is, dat de focus wordt verlegd van prijs naar uitstraling en dat door ‘upselling’ de marge wordt verbeterd.

Ahrend samplecard kader

Stalenkaart met stoffen in diverse prijsklassen en van verschillende leveranciers, gerangschikt naar kleur en textuur.