Lundia Store-It

Brand research – Winkelconcept – Productontwikkeling

bg_lundia_mlogo

Lundia produceert al meer dan 60 jaar modulaire kasten. Vanaf 1975 verkoopt Lundia deze kasten in haar eigen winkels. In 1998 zijn ook kasten van andere merken aan het assortiment toegevoegd. Omdat 5 jaar na introductie van deze nieuwe productenlijnen de omzetontwikkeling achter bleef bij de verwachtingen, heeft Lundia opdracht gegeven om het winkelbeeld aan te passen.

Dit project is gestart met een onderzoek naar de winkelbeleving van de consument. Hieruit kwam onder andere ook naar voren dat consumenten Lundia winkels louter zien als verkooppunten van Lundia kasten. Omdat de eigenaren van het bedrijf de merknaam Lundia ook voor de winkels wilden blijven voeren, was rebranding van de winkels echter uitgesloten. Daarom is er voor gekozen de Lundia kasten te positioneren als design klassieker en een duidelijke link te leggen met de lange historie: Lundia Original. Parallel hieraan is – in samenwerking met bureau De Bock & Dekker – een nieuw winkelconcept ontwikkeld dat de winkels als opbergspecialist positioneert: Lundia Store-It!

FIX is een nieuwe productlijn die tijdens dit project is ontwikkeld. Een eenvoudig kastsysteem voor een lager prijssegment en voor een meer utilitair gebruik. Tegelijk met dit kastsysteem is een breed assortiment opbergproducten en accessoires ontworpen die het tot een integrale opbergoplossing maakt. Hoewel FIX technisch verwant is aan Lundia Original is deze productlijn – conform de nieuwe merkstrategie – niet als extensie gepositioneerd.

Lundia_FIX_small

FIX boekenkast en werkbank.